هنر برنامه نویسی

چرا و چطور برنامه نویس خوبی باشیم ؟!

هنر برنامه نویسی

چرا و چطور برنامه نویس خوبی باشیم ؟!

دانلود و نصب جاوا

فهیم آیت | سه شنبه, ۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۱، ۰۹:۰۰ ق.ظ | ۴ نظر

برای برنامه نویسی با جاوا‌ ، به یک JDK نیاز دارید (نه JRE‌!) . به زبان ساده می توان گفت که JDK مفسر (چیزی شبیه به کامپایلر) جاوا است که برنامه های شما را به فرم قابل اجرا تبدیل می کند. پس از اینکه Jdk برنامه های شما را ترجمه کرد ، Jre می تواند آنها را اجرا کند.

هر چند که JDK به صورت کاملا رایگان و بدون نیاز به ثبت نام و یا کار دیگری ،‌از سایت رسمی Oracle قابل دانلود است ، اما برای ما اینکار امکان پذیر نیست. دلیل آن هم تحریم های علیه ایران است.

سایت Oracle با تشخیص Ip ، از دسترسی ایرانی ها به بخش های مختلف و کاربردی سایت جلوگیری می کند.

برای رفع این مشکل ، سه راه کلی وجود دارد :‌ استفاده از پراکسی ها ، دانلود از سایر سایت ها و یا استفاده از OpenJDK

برای دانلود openJDK می تونید از این لینک استفاده کنید :

http://jdk7.java.net/java-se-7-ri/

البته به دلایلی تا امروز استفاده از Oracle JDK بیشتر از OpenJDK‌ توصیه شده.

اگر به پراکسی پر سرعت دسترسی ندارید و از openJDK‌هم نمی خواهید استفاده کنید، تنها سایت بدرد بخوری که برای دانلود OracleJDK به چشمم خورد ،‌سایت Download.com بود. هر چند آخرین update ها رو نداره ، اما از هیچی بهتره.

برای دریافت آخرین نسخه ،‌ می تونید به http://download.com برید و برای JDK‌ جستجو کنید. آخرین نسخه ای که تا امروز (12 اردیبهشت 91) برای دانلود گذاشتن رو می تونید از اینجا دانلود کنید :

http://download.cnet.com/java-development-kit/3000-2218_4-12091.html

 

بعد از دانلود و نصب جاوا ، سیستم رو Restart کنید. برای اطمینان از نصب صحیح این دو تا دستور رو توی ترمینال اجرا کنید. باید یه همچین جوابی بده :

java -version

javac -version

 

 

منتظر نظراتتون هستم

 

نظرات  (۴)

  • یوشا آل ایوب
  •  سلام

    عزیز تفاوت، معایب و مزایای OpenJDK و OracleJDK رو هم می گید؟

    مرسی.
    پاسخ:
    تاریخچه :
    OpenJdk در سال 2006 (زمانی که sun‌ تصمیم گرفتم جاوا رو open source کنه) بوجود اومد. هر چند که اون زمان به این دلیل یه بخش های از jdk رو یک سری شرکت پیمانکار برای sun نوشته بودند ،‌ sun موفق نشد کل jdk رو تحت GPL در اختیار عموم قرار بده ، با این حال در سال 2007 حدود ۹۶ درصد jdk  با لایسنس GPL‌ و بصورت متن باز در اختیار عموم قرار گرفت.
    پیاده سازی مجدد اون بخش ها بصورت community based در نهایت در سال 2010 نتیجه داد و به OpenJdk معنی کامل داد.

    کاربرد :
    برای کاربرد های معمولی ، تقریبا تفاوتی ندارند. هر چند که برای ایرانی ها دسترسی به open Jdk راحتتره (به دلیل تحریم ایران از طرف آمریکا).

    به لحاظ ثبات ، با اینکه اکثر بخش های سورس  Open Jdk و Oracle Jdk مشترکه ، یک سری باگ توی OpenJdk برای استفاده از tomcat (به خصوص jsf ) گزارش شده که توی Oracle Jdk نیست.
    مهمترین تفاوت این دو به لحاظ قانونیه که بخاطر اینکه Open Jdk تحت GPL2 منتشر شده ، دست برنامه نویس ها برای تغییر و انتشارش بازه.
    در کل. اگر از ویندوز استفاده می کنید پیشنهادم Oracle Jdk هست. چون Binary Package هاش رو الان میشه راحت دانلود کرد (کمتر از یک ساله که اوراکل اجازه داده که Binary Package  هاش بدون تغییر از سایر سایت ها mirror بشند) و نصبش آب خوردنه.
    اگر از لینوکس استفاده می کنید ،‌ ببینید کدومشون توی repo های استاندارد distroیی که استفاده می کنید موجوده که معمولا Open Jdk توی repo ها هست. اینطوری می تونید مطمئن باشید که همیشه نسخه پایدار و به روز رو روی سیستمون دارید.
    البته می تونید برای کار های عمومیتون از Open استفاده کنید و برای کارهایی تیپ web application ها از Oracle.  مثلا من که از Arch linux استفاده می کنم ، Open Jdk رو از repo ی استاندارد می گیرم. اما توی تنظیمات eclipse برای یک سری از پروژه هام ، آدرس Oracle Jdk رو که دستی دانلود کردم رو میدم.

    پی نوشت : یه مدتی خیلی سرم شلوغ بود و عذر می خوام که دیر جواب دادم
    کارتون درسته :)
    سلام چرا برای من دانلود نمیشه میشه یه لینک مستقیم بزارید تا من دانلود کنم
    سلام.منم نتونستم دانلود کنم

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی